
Curtea Constituţională a României a respins obiecţia de neconstituţionalitate a Legii care stabileşte măsuri de redresare şi eficientizare a resurselor publice şi modifică şi completează acte normative, obiecţie formulată de senatori ai Grupului parlamentar al Alianţei pentru Unirea Românilor. Legea contestată de AUR vizează majorarea unor taxe şi impozite pe locuinţe, terenuri, maşini şi dividende, precum şi a unor tarife pentru colete, măriri pe care Guvernul spera să le aplice de la începutul anului viitor.
Obiecţia de neconstituţionalitate a Legii privind stabilirea unor măsuri de redresare şi eficientizare a resurselor publice şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, obiecţie formulată de senatori aparţinând Grupului parlamentar al Alianţei pentru Unirea Românilor a fost respinsă,m a anunţat, miercuri, Curtea Constituţională a României.
AUR a contestat la CCR Legea care stabileşte măsuri de redresare şi eficientizare a resurselor publice şi modifică şi completează acte normative.
Această lege vizează majorarea unor taxe şi impozite pe locuinţe, terenuri, maşini şi dividende, precum şi a unor tarife pentru colete, măriri pe care Guvernul spera să le aplice de la începutul anului viitor.
Legea a mai fost contestată o dată, iar judecătorii au declarat neconstituţională doar prevederea privind testul poligraf.
Plenul Parlamentului a adoptat legea în formula corectată, iar în 20 noiembrie a fost trimisă preşedintelui la promulgare.
Între timp, ea a fost din nou contestată la CCR, care a dat iniţial termen pentru 21 ianuarie 2026. Guvernul a anunţat că a solicitat CCR preschimbarea termenului, iar ulterior CCR a anunţat că l-a preschimbat pentru 10 decembrie 2025.
Legea instituie un pachet de măsuri de redresare şi eficientizare a resurselor publice, modifică şi completează acte normative în domeniul fiscal-bugetar, insolvenţă şi domenii conexe, cu accent pe utilizarea eficientă a resurselor statului. De asemenea, legea vizează restructurarea facilităţilor fiscale, mai ales a acelora care şi-au atins obiectivele şi a căror menţinere nu se mai justifică în perioade de deficit bugetar excesiv.
Totodată, legea modifică taxele şi impozitele locale şi instituie noi reglementări fiscale pentru contribuabilii plătitori de impozit pe profit. În acelaşi timp, legea vizează folosirea eficientă a fondurilor publice alocate pentru finanţarea diferitelor categorii de servicii publice la nivelul autorităţilor publice centrale, autorităţilor publice locale, instituţiilor publice de interes.
Pentru această lege, Guvernul şi-a angajat răspunderea în faţa plenului reunit al celor două Camere ale Parlamentului, în data de 1 septembrie 2025, iar în data de 9 septembrie 2025, legea a fost transmisă pentru promulgare Preşedintelui României, însă a fost contestată la CCR.
Astfel, în aceste condiţii, în data de 11 noiembrie 2025, preşedintele României a transmis Parlamentului legea, în vederea reexaminării dispoziţiilor declarate neconstituţionale şi punerii lor de acord cu decizia Curţii.
În 20 noiembrie, Guvernul a solicitat CCR preschimbarea termenului de 21 ianuarie 2026, stabilit iniţial pentru judecarea contestatiei, în condiţiile în care Executivul spera să aplice toate aceste modificări fiscal-bugetare de la începutul anului viitor, fiind considerate esenţiale pentru echilibrarea bugetului.
sursa: www.news.ro




